Πολλαπλή προσέγγιση για τη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, Μέρος III
Συνεργασία με τα Ενδιαφερόμενα Μέρη
Τρόφιμα | Φάρμακα
Όπως συζητήθηκε στα δύο πρώτα μέρη του άρθρου αυτής της σειράς (Μέρος 1, Μέρος 2), υπάρχουν τρεις βασικές στρατηγικές στην πολυεπίπεδη προσέγγιση της Sensitech για τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας των δεδομένων αλυσίδας εφοδιασμού για τη βελτίωση της ποιότητας και της λειτουργικής αποδοτικότητας.
Αυτό το άρθρο εξετάζει τη χρήση ολοκληρωμένων δεδομένων και πώς μπορεί να βοηθήσει τους οργανισμούς να οδηγηθούν στη συνεχή βελτίωση μέσω της αποτελεσματικότερης εμπλοκής των ενδιαφερόμενων μερών όπως προμηθευτές, μεταφορείς και δέκτες.
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με πολλούς τρόπους, όπως η κοινή χρήση προτύπων διασφάλισης ποιότητας (QA), η κατανομή ευθυνών όταν συμβαίνουν υπερβάσεις και η εξέταση ιστορικού δεδομένων σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, για τον εντοπισμό ευκαιριών για συνεχή βελτίωση. Ακολουθούν μερικά παραδείγματα:
Βελτιωμένη ευθύνη προμηθευτή
Αυτός ο πελάτης της Sensitech είναι παραγωγός βιολογικού κοτόπουλου και η εταιρεία χρησιμοποιεί συσκευές δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για να παρακολουθεί τις θερμοκρασίες κατά τη μεταφορά και να διαχειρίζεται την εφοδιαστική παράδοσης.
Η Sensitech βοήθησε τον παραγωγό να αναπτύξει μια “Αναφορά κάρτας Βαθμολογίας Μεταφορέα” που αξιολογεί την απόδοση του μεταφορέα βάσει ενός συνδυασμού, τού πόσο καλά διατηρείται η θερμοκρασία περιβάλλοντος κατά τη μεταφορά και τα επίπεδα συνέπειας έγκαιρης άφιξης. Οπλισμένοι με αυτές τις πληροφορίες, ο πελάτης μπορεί να λάβει αποφάσεις τακτικής, με βάση τις ειδοποιήσεις θερμοκρασίας και καθυστέρησης, καθώς επίσης και στρατηγικές αποφάσεις σχετικά με τις εταιρικές σχέσεις με τους μεταφορείς. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία βελτίωσε σημαντικά την εκπλήρωση του Βασικού της Δείκτη Απόδοσης (Key Performance Indicator KPI).
Καλύτερη ποιότητα μέσω κοινών δεδομένων
Μια διεθνής αλυσίδα γρήγορου φαγητού κοινοποιεί τα εθνικά δεδομένα ποιότητας και συμμόρφωσης των ΗΠΑ από τις αναφορές της Sensitech στους προμηθευτές και στα κέντρα διανομής σε εβδομαδιαία, μηνιαία και τριμηνιαία βάση για τη διαχείριση της συμμόρφωσης προς τους κανονισμούς και της διατήρησης της ποιότητας. Ο πελάτης δίνει μάλιστα ετήσια βραβεία, για να ενθαρρύνει τους συνεργάτες της αλυσίδας εφοδιασμού να κάνουν λειτουργικές αλλαγές για τη βελτίωση της απόδοσης.
Με την κοινοποίηση αυτών των δεδομένων, ο πελάτης μπόρεσε να μειώσει το ποσοστό των μη συμμορφούμενων αποστολών από 6,4% σε 0,5% σε μόλις τρία χρόνια. Αυτή η αλυσίδα γρήγορου φαγητού ήταν επιμελής στη λήψη μέτρων για την εκπαίδευση προμηθευτών και τη λήψη κέντρων διανομής σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές. Η εταιρεία πραγματοποιεί επίσης συχνές επισκέψεις σε προμηθευτές και άλλες δραστηριότητες συνεχούς βελτίωσης.
Η εταιρεία βρίσκεται επίσης στη διαδικασία συγχώνευσης των δεδομένων ποιότητας και συμμόρφωσης με παράπονα από τα εστιατόριά της για να καταστήσει τη διαδικασία διορθωτικής δράσης πιο αποτελεσματική.
Εικόνα 1: Αυτός ο πελάτης κοινοποιεί αναφορές όπως αυτή, σε τρίτα μέρη που εμπλέκονται, για την βελτίωση απόδοσής τους.
Βελτιωμένη διαχείριση δρομολογίων
Η Sensitech βοήθησε μια διεθνή αλυσίδα burger να ενσωματώσει την παρακολούθηση της ψυκτικής αλυσίδας στο πρωτόκολλο διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας και να κοινοποιεί τις ευθύνες με τους συνεργάτες της για τη διαχείριση της ποιότητας και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Στους προμηθευτές δόθηκε το καθήκον να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν συναγερμούς θερμοκρασίας σε πραγματικό χρόνο. Όλοι οι ενδιαφερόμενοι, που περιελάμβαναν προμηθευτές, παραλήπτες και διαχειριστές εφοδιαστικής, είχαν την ευθύνη να παρακολουθούν τις αποστολές για να αντιμετωπίσουν καθυστερήσεις διέλευσης και κάθε απαραίτητη αναδρομολόγηση αποστολών. Η ομάδα logistics της εταιρείας μπόρεσε στη συνέχεια να χρησιμοποιήσει ένα σύστημα παρακολούθησης Sensitech για να αποκαλύψει πώς θα πρέπει να καθοδηγεί τα φορτηγά κατά τη διάρκεια ενός τυφώνα που επηρέασε την πλειοψηφία της Ανατολικής Ακτή των ΗΠΑ
Εικόνα 2: Τα δεδομένα πραγματικού χρόνου βοήθησαν αυτή την εταιρεία να επιλέξει νέα, ασφαλέστερα δρομολόγια για τη μεταφορά των προϊόντων της.
Συνεχής βελτίωση μέσω ανάλυσης τάσεων
Για έναν συνεταιρισμό προϊόντων, μακροχρόνιος πελάτης της Sensitech, η αξιολόγηση των ιστορικών δεδομένων συμβάλλει στη συνεχή βελτίωση της ψυχρής αλυσίδας του. Η Sensitech συγκέντρωσε πάνω από 12 χρόνια ιστορικά δεδομένων και τα συνδύασε με τέσσερα χρόνια πιο πρόσφατων δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, που συλλέχθηκαν από νεότερους αισθητήρες που βασίζονται σε IoT. Τα δεδομένα συγκεντρώνονται και αναλύονται για να παρέχουν μακροπρόθεσμα οφέλη από ένα πρόγραμμα παρακολούθησης ψυχρής αλυσίδας.
Τα ιστορικά δεδομένα χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση της μη συμμορφούμενης απόδοσης με την πάροδο του χρόνου μέσω του Βασικού Δείκτη Απόδοσης (KPI), όπως η μέση θερμοκρασία καθώς και ο ρυθμός και το ποσοστό των αποστολών εκτός προδιαγραφών. Για παράδειγμα, όπως φαίνεται στο παρακάτω γράφημα, τα δεδομένα δείχνουν ότι η μέση θερμοκρασία από μήνα σε μήνα και χρόνο με το χρόνο συνεχίζει να μειώνεται, γεγονός που μεταφράζεται σε βελτίωση με την πάροδο του χρόνου.
Εικόνα 3: Αυτή η ανάλυση ιστορικού, βοήθησε τον πελάτη να αξιολογεί τη συνεχή βελτίωση χρόνο με το χρόνο.
Τα δεδομένα ιστορικού αναλύονται επίσης ανά προμηθευτή, φορέα και παραλήπτη. Σε μία περίπτωση, τα δεδομένα οδήγησαν σε επιτόπιες αξιολογήσεις για τον εντοπισμό των βασικών αιτίων των προβλημάτων. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν για τη θερμοκρασία του προϊόντος κοντά στα τοιχώματα του θαλάμου μεταφοράς, βοήθησαν την Sensitech να ανακαλύψει ότι το προϊόν φορτώθηκε ακατάλληλα σε ένα φορτηγό και τοποθετήθηκε απευθείας πάνω στους τοίχους του φορτηγού. Η εταιρεία ενημερώθηκε για τις τυπικές διαδικασίες λειτουργίας της (SOP) και έκανε λειτουργικές αλλαγές που εξάλειψαν αυτές τις ακατάλληλες πρακτικές.
Η στρατηγική πολυεπίπεδης προσέγγισης αποδίδει
Όπως συζητήθηκε σε αυτήν τη σειρά άρθρων, είναι σημαντικό, για τις εταιρείες που θέλουν να βελτιώσουν την ποιότητα της αλυσίδας εφοδιασμού, να έχουν μια προσέγγιση πολλαπλών πτυχών βέλτιστων πρακτικών για τη συλλογή, διαχείριση και ανάλυση των δεδομένων τους. Όπως δείχνουν τα παραδείγματα αυτής της σειράς άρθρων, τα δεδομένα μπορούν να οδηγήσουν στην ορατότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα, που είναι ένας στρατηγικός τρόπος για τη βελτίωση της ποιότητας και της λειτουργικής αποτελεσματικότητας.
Πηγή: Sensitech Inc.